příběhy a osobnosti

 

„Díky jízdě na kole si člověk všimne i různých skrytých detailů - třeba zajímavých zakončení domů a krásných zdobených říms, které z tramvaje ani auta neuvidíte. Kolo má oproti jiným dopravním prostředkům neuvěřitelnou výhodu: svobodu! Můžete jet odkudkoli kamkoli, kdykoli a kdekoli se zastavit a k jízdě nic speciálního nepotřebujete. Prostě sednete a jedete kam si umanete!“ Více k přečtení zde

Jana Trávníčková

„Na jízdě na kole se mi líbí absolutní svoboda co se času týče – nemusím čekat na žádný spoj, určuji si tempo jízdy; také během jízdy ráda poslouchám muziku a z jízdy se tak stává taková pohybová meditace (jen se nesmím nechat moc unést a pořád vnímat okolí); nelíbí se mi stísněnost a sportovní vzhled cyklostezek – takže radši jezdím po silnici)...

Agáta Hořejší

„Jízdu na kole po městě by zpříjemnily cyklistické cesty vedené mimo silnice. Nebo chodníky s vymezeným jízdním pruhem pro kola. Možnost zapůjčit si jízdní  kolo. A to buď v půjčovně, nebo jako jsem to viděla v Oslu,  přímo ze stojanu prostřednictvím karty. Kola se vracela i na jiném místě, než byla zapůjčena.“

Renáta Jelínková

„Kolo je pro mne sportovní náčiní, součást dovolené - výlety po okolí v místě ubytování i vícedenní putování, přednost  dávám putování po ČR před zahraničím, dále je pro mne příjemnou náplní na víkend.

Jako dopravní prostředek po městě kolo nepoužívám, zdá se mi to po Praze dost nebezpečné, mimo Prahu bych ho asi využívala jako dopravní prostředek častěji, ale ne stále.

Michaela Světlá

„Město dělá lidi a naopak.“

Milan Cais, Tata Bojs

„V Praze vnímám pojížďky po obchodech apod. jako problém, mimo cyklistické stezky se jezdí špatně, v místech, kde se dá dobře nakoupit je spousta lidí – chodců, kteří neberou ohled ani na automobily, natož na cyklisty. Cyklisté zde nemají možnost parkování kol a když už, nelze se ubránit myšlence, zda zde kolo bude i po mém návratu (případně či z něj neubude nějaká součást)

Ella Rose

„Zejménave městě je kolo skvělé přibližovadlo zadarmo či pomocník s převozem přiměřeného zavazadla. Zároveň něco uděláme pro svou fyzickou kondici, což se následně projeví i na psychické stránce. Já osobně raději kolo využívám praktickypři nákupech, ale ne v Praze, raději na menších městech v okolí.

Romana Včerejší

„Můj sen jsem si realizovala v létě před několika lety, když stávkovali dopraváci a já jsem jela do práce na kole a cestou potkala pouze několik aut a jinak spoustu ohleduplných cyklistů (a že jich bylo!) Při této jízdě jsem zjistila, že mi cesta do práce trvala o pouhých 10 min. déle než MHDéčkem..... Takže mé přání je jasné – přes léto omezit dopravní spojení ;-).“

Marcela Bohoušková

„Když někdo chodí do práce pěšky nebo obden plave, také splňuje ta kritéria, kdy se organismus ladí do příznivé fyzické podoby. Jízda do práce na kole má jednu výhodu. Děje se to v čase, který by člověk stejně věnoval přesunu jiným způsobem, takže ve výsledku spojí užitečné a příjemné.“

Leoš Heger, bývalý ministr zdravotnictví, poslanec Parlamentu ČR

„Na kole trávím také svou dovolenou. Od krátkých týdenních po třítýdenní. Jezdím na kole ráda, protože se během jednoho dne mohu přesunout v průměru o 60 km dále a přitom jsem stále v kontaktu s okolní přírodou. Další výhodu vidím v tom, že kolo nese část těžké zátěže. Dovolená na kole má samozřejmě i svá negativa, hlavně při dlouhotrvajícím nepříznivém počasí. Jízdě na kole vděčím za to, že mě udržuje v dobré fyzické kondici.

Pavlína Mullerová

„Při jízdě na kole Prahou mi nejvíc vadí to, že řidiči v autech nejsou na cyklisty zvyklí, takže i když je na silnici speciální pruh, jezdí kolem cyklisty dost neomaleně. Stěžovat si na nedostatek cyklotras a pruhů nemá cenu, vím, že je to věc delšího vývoje (a peněz) a taky vidím, že se leccos zlepšuje. Spíš by se mělo při tvorbě dalších tras víc přemýšlet, aby na sebe jednotlivé úseky navazovaly – klidně i objízdnou trasu, hlavně, aby to bylo klidnější zónou.

Vítězslava Hanoušková

 

 

Kam dál?